Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kadra Pedagogiczna

W Domu Dziecka w Dąbrówce opiekę nad dziećmi sprawują:

  • wychowawcy,
  • psycholog,
  • specjalista pracy socjalnej;

Do zadań wychowawcy należy w szczególności:

  1. tworzenie właściwej atmosfery, sprzyjającej rozwojowi uczuć i więzi emocjonalnych,
  2. dokonywanie analizy procesu zmian rozwoju psychicznego i fizycznego dziecka, potrzeb dziecka, więzi z rodziną, relacji społecznych, funkcjonowania w grupie i środowisku rówieśniczym, środowiska, z którego dziecko pochodzi, rozwoju edukacyjnego, wpływu sytuacji kryzysowej w rodzinie na dziecko i jego funkcjonowanie,
  3. opracowywanie i modyfikowanie planów pomocy dziecku,
  4. prowadzenie pracy z dzieckiem zgodnie z planem pomocy dziecku, sporządzanym i realizowanym we współpracy ze specjalistami zatrudnionymi w placówce,
  5. organizowanie pracy z grupą dzieci oraz pracy indywidualnej z dzieckiem,
  6. prowadzenie stosownej dokumentacji dziecka,
  7. podejmowanie działań na rzecz utrzymywania stałych, wzajemnych kontaktów dziecka z rodziną,
  8. udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka,
  9. współpraca z instytucjami realizującymi zadania z zakresu systemu pieczy zastępczej,
  10. rozpoznawania, rozbudzania i wspieranie indywidualnych zdolności dziecka,
  11. przygotowanie dziecka do samodzielnego życia po opuszczeniu placówki (przyjmowanie funkcji opiekuna w procesie usamodzielnienia),
  12. wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu czynności, uprawnień i odpowiedzialności.

Do zadań psychologa należy w szczególności:

  1. opracowanie indywidualnej diagnozy psychofizycznej dla każdego dziecka, zawierającej analizę przyczyn kryzysu w rodzinie oraz wpływu tego kryzysu na rozwój dziecka, analizę mocnych stron dziecka i jego potrzeb, analizę relacji dziecka z najbliższym otoczeniem i osobami ważnymi, analizę rozwoju dziecka,
  2. prowadzenie badań psychologicznych służących określeniu najkorzystniejszych warunków rozwoju dziecka,
  3. ustalanie metod pracy umożliwiających eliminowanie przyczyn ewentualnych niepowodzeń i zaburzeń,
  4. sprawowanie indywidualnej opieki psychologicznej nad dzieckiem,
  5. opracowanie programów profilaktyczno – terapeutycznych oraz programów zajęć specjalistycznych, stosownie do potrzeb dzieci przebywających w placówce i ich rodziców,
  6. współpraca z instytucjami i organizacjami wspierającymi dziecko i jego rodzinę, 
  7. prowadzenie dla dzieci indywidualnej lub grupowej terapii psychologicznej,
  8. prowadzenie dla każdego dziecka, dokumentacji zgodnej z obowiązującymi przepisami,
  9. udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka,
  10. przyjmowanie funkcji opiekuna wychowanka w procesie usamodzielnienia, 
  11. wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracownika.

Do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności:

  1. rozpoznawanie sytuacji rodzinnej dziecka,
  2. wspomaganie rodziny dziecka w realizowaniu funkcji opiekuńczych i wychowawczych,
  3. inicjowanie działań w celu unormowania sytuacji rodziny dziecka umożliwiającej jak najszybszy powrót dziecka do domu rodzinnego,
  4. działanie na rzecz utrzymania stałych, wzajemnych kontaktów dziecka z rodziców,
  5. współdziałanie z instytucjami i organizacjami wspierającymi rodzinę dziecka, mające na celu zapobieganie zerwaniu więzi między dzieckiem i rodziną oraz skrócenie pobytu dziecka w placówce,
  6. udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka,
  7. gromadzenie wymaganej przepisami dokumentacji dotyczącej dziecka,
  8. wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracownika.
Podmiot udostępniający informację:
Dom Dziecka w Dąbrówce
odpowiada: Krystyna Wojtczak
data: 03-07-2018
wytworzył: Katarzyna Kubarska
data: 03-07-2018
data: 03-07-2018
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 03-07-2018 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 347