Kadra Pedagogiczna
W Domu Dziecka w Dąbrówce opiekę nad dziećmi sprawują:
- wychowawcy,
- psycholog,
- specjalista pracy socjalnej;
Do zadań wychowawcy należy w szczególności:
- tworzenie właściwej atmosfery, sprzyjającej rozwojowi uczuć i więzi emocjonalnych,
- dokonywanie analizy procesu zmian rozwoju psychicznego i fizycznego dziecka, potrzeb dziecka, więzi z rodziną, relacji społecznych, funkcjonowania w grupie i środowisku rówieśniczym, środowiska, z którego dziecko pochodzi, rozwoju edukacyjnego, wpływu sytuacji kryzysowej w rodzinie na dziecko i jego funkcjonowanie,
- opracowywanie i modyfikowanie planów pomocy dziecku,
- prowadzenie pracy z dzieckiem zgodnie z planem pomocy dziecku, sporządzanym i realizowanym we współpracy ze specjalistami zatrudnionymi w placówce,
- organizowanie pracy z grupą dzieci oraz pracy indywidualnej z dzieckiem,
- prowadzenie stosownej dokumentacji dziecka,
- podejmowanie działań na rzecz utrzymywania stałych, wzajemnych kontaktów dziecka z rodziną,
- udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka,
- współpraca z instytucjami realizującymi zadania z zakresu systemu pieczy zastępczej,
- rozpoznawania, rozbudzania i wspieranie indywidualnych zdolności dziecka,
- przygotowanie dziecka do samodzielnego życia po opuszczeniu placówki (przyjmowanie funkcji opiekuna w procesie usamodzielnienia),
- wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu czynności, uprawnień i odpowiedzialności.
Do zadań psychologa należy w szczególności:
- opracowanie indywidualnej diagnozy psychofizycznej dla każdego dziecka, zawierającej analizę przyczyn kryzysu w rodzinie oraz wpływu tego kryzysu na rozwój dziecka, analizę mocnych stron dziecka i jego potrzeb, analizę relacji dziecka z najbliższym otoczeniem i osobami ważnymi, analizę rozwoju dziecka,
- prowadzenie badań psychologicznych służących określeniu najkorzystniejszych warunków rozwoju dziecka,
- ustalanie metod pracy umożliwiających eliminowanie przyczyn ewentualnych niepowodzeń i zaburzeń,
- sprawowanie indywidualnej opieki psychologicznej nad dzieckiem,
- opracowanie programów profilaktyczno – terapeutycznych oraz programów zajęć specjalistycznych, stosownie do potrzeb dzieci przebywających w placówce i ich rodziców,
- współpraca z instytucjami i organizacjami wspierającymi dziecko i jego rodzinę,
- prowadzenie dla dzieci indywidualnej lub grupowej terapii psychologicznej,
- prowadzenie dla każdego dziecka, dokumentacji zgodnej z obowiązującymi przepisami,
- udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka,
- przyjmowanie funkcji opiekuna wychowanka w procesie usamodzielnienia,
- wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracownika.
Do zadań pracownika socjalnego należy w szczególności:
- rozpoznawanie sytuacji rodzinnej dziecka,
- wspomaganie rodziny dziecka w realizowaniu funkcji opiekuńczych i wychowawczych,
- inicjowanie działań w celu unormowania sytuacji rodziny dziecka umożliwiającej jak najszybszy powrót dziecka do domu rodzinnego,
- działanie na rzecz utrzymania stałych, wzajemnych kontaktów dziecka z rodziców,
- współdziałanie z instytucjami i organizacjami wspierającymi rodzinę dziecka, mające na celu zapobieganie zerwaniu więzi między dzieckiem i rodziną oraz skrócenie pobytu dziecka w placówce,
- udział w pracach zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka,
- gromadzenie wymaganej przepisami dokumentacji dotyczącej dziecka,
- wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracownika.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 03-07-2018 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 394